Ben voyons donc... c'est ridicule. C'est sur que ca a plus de pression qu'une psycho qui a zero pression en barre. C'est fait pour; c'est un kite qui a été conçu pour performer dans le gros vent et aussi performer dans du vent gusty. J'ai eu la chance de l'essayer dans du bon vent et la présence en barre plus élevée en fait un kite qui est hyper stable et sécure. Aucun flou, tu sais exactement ou se trouve ton kite et on ne parle pas d'une switchblade ou une crossbow.
Un de mes criteres principal quand j'achète un kite c'est justement la pression en barre pcq j'ai tendance à faire des tendinites. Je te dirais qu'a part la ozone edge, les speed 4 ont moins de pression que n'importe quel autres boudins sur le marché. Je dirais que c'est tres semblable à ma B6 qui est un des kites a boudin que j'ai ridé qui est le plus doux en barre.
Si tu lis l'anglais va lire le post sur les speed 4 sur Kiteforum.com. C'est sur que le gars a des serieux problèmes de tendinites
PS: Le gars expliquait que si la nouvelle S4 avait autant de pression qu'une EDGE ou une Speed 3 21m ca serait problématique.... come on la edge est le boudin qui a le moins de pression sur le marché.
Extrait de Kiteforum.com ;
TeabagVic wrote:
Thanks for the quick reply.
I am not complaining about Flysurfer, neither Ozone Edge, they listen to the mass, and this is what they need to do in order to satisfy them. (right choice to do obviously)
It just sucks for me and the 5%-10% of people that either prefer low bar pressure or have to get kite with low bar pressure due to chronic tendonitis or physical restraint. I am in no way pissed off agains't Flysurfer or Ozone, actually thankful to them because they allowed me to continue practicing this sport for many years.
If the Speed4 10m as the same bar pressure as the Speed3 15m then im fine to kiteboard long hours everyday. If it has the same bar pressure as the Speed3 21m or Ozone Edge 13m then I ll have to be more careful and limit my time on the water, thats it. Cant wait to try it though.
Thanks for the info, Ian
Hi,
Holden is exaggerating the Bar pressure a bit. The Speed 4 has a little bit of bar pressure (pressure when you pull the bar towards you to power up) to the Speed 3. The Power comes a lot more direct on the Speed 4 though which makes it feel a lot more solid than the speed 3. The PS4 had almost no bar pressure which gave it a very indirect feel.
The steering pressure is just as light as the Speed 3. You can still fly the Speed 4 with the minimum of effort. The bar pressure is still way lighter than any tube kite out there.
--
Gunnar